Dag van het Topadvies: “Wees een vertrouwde gesprekspartner”

Dag van het Topadvies: “Wees een vertrouwde gesprekspartner”

De Dag van het Topadvies biedt een podium aan topadviseurs en kennispartners. Tijdens dit evenement op 10 februari 2015 in Nijkerk konden deelnemers kennisdelen, inspiratie opdoen en netwerken. Bevlogen experts uit verschillende vakgebieden spraken over vakmanschap, vertrouwen en de meerwaarde van financieel adviseurs.

De Dag van het Topadvies is een initiatief van VVP en kennispartners Avéro Achmea, Aegon, Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden. Op deze dag waren ruim 100 adviseurs aanwezig, die begrijpen dat klanten op een andere manier geholpen willen worden. Het programma bestond uit vijf charismatische sprekers die de adviseurs bijpraatten en inspireerden rondom actuele onderwerpen, zoals profilering en positionering, welke waarde heeft een merk en hoe bereik ik als adviseur mijn klanten? Ook kwamen concrete klantcases aan bod.


Tips van de sprekers

Topondernemer Arko van Brakel noemde het belangrijk een doel te hebben: welk verschil wil ik maken? Merkenspecialist Saskia Frewer telde drie uitdagingen: je moet bekend zijn, je moet een voorkeurspositie bij de klant creëren en je moet consequent zijn in alles wat je doet. Ook is het belangrijk dat je luistert naar je klant in plaats van direct een oplossing aan te dragen. Marketing- en managementconsultant Paul Turken stelde dat de klant graag een vertrouwde gesprekspartner wil hebben. Daarbij gaat het niet alleen om wat hij daadwerkelijk krijgt, maar ook om hoe je klant dat beleeft. Topadviseur Maurice van den Hemel spoorde toehoorders aan hun vak uit te oefenen met passie, dan volgt het resultaat vanzelf. Tot slot gaf advocaat Wim Anker een kijkje in de waarden en normen van zijn advocatenpraktijk.

Vakmanschap vaart wel bij sterke innerlijke waarden

Het dagvoorzitterschap was in handen van Jeroen Smit, auteur van onder andere De Prooi. Hij was van mening dat als adviseurs mensen werkelijk helpen, een beloning automatisch volgt. Tussen de key note speakers door konden deelnemers op kennispleinen met elkaar in gesprek over relevante thema’s. Zo leidde het onderwerp ‘betaalbaarheid van advies’ tot de conclusie dat de betaalbaarheid niet het issue is, maar de bereidheid om te betalen. En die bereidheid wordt groter naarmate het vertrouwen van de klant groter is. Ook werd de vraag hoe je mensen meekrijgt en betrokken houdt in het veranderende werkveld besproken. De dag werd afgesloten met een netwerkborrel en –diner. Een geslaagde bijeenkomst waarin eens te meer duidelijk werd dat vakmanschap welvaart bij sterke innerlijke waarden.

Lees hier meer over de dag.

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.