Durf te kiezen

Durf te kiezen

Dat was een van de uitkomsten van de sessie die wij voor intermediairs en andere vakgenoten organiseerden rond het thema de waarde van advies. Hierbij stonden twee vragen centraal: 'Hoe kun je als intermediair je adviesrol goed invullen?' en 'Hoe maak je als intermediair je toegevoegde waarde zichtbaar voor klanten?' 

Uit de gesprekken bleek dat keuzes maken en segmenteren intermediairs helpt om succesvol te zijn. Formuleer een visie en missie en communiceer dat naar je klanten. Wees duidelijk waar je voor staat, wat je belangrijk vindt en op wie je je richt. Een duidelijke visie en missie geeft richting aan al je activiteiten. En maakt het makkelijker om je toegevoegde waarde te benoemen. En waarom klanten uiteindelijk voor jou moeten kiezen. 

Daarnaast is er een omslag in mentaliteit nodig: van productgericht denken naar adviesgericht denken, ook bij de klant. Verdiep je in klanten, zorg voor beleving en een goede binding, laat weten en ervaren wat je voor ze doet. Zo neem je klanten ook mee in het proces. En heel belangrijk: laat zien dat het leuk is om adviseur te zijn.

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

1 Reactie
  • Mark Hoogink | 14 november 2012 12:20
    (Avéro Achmea) Een expert kun je alleen maar zijn in een bepaald segment of voor een bepaald product. Door een keuze te maken waar je voor staat en wat je doelgroep is, zullen deze mensen zich aangesproken voelen. Onderscheidend vermogen staat in direct verband met de bereidheid van de klant om voor service en dienstverlening afzonderlijk te betalen.

Reageer ook op dit artikel

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.