‘Wegwijzer in ondernemerschap’

16-01-2014
Waardering
‘Wegwijzer in ondernemerschap’

Zoals adviseurs betrokken zijn bij hun klanten, zo is de Commerciële Binnendienst (CBD) Inkomen  van Avéro Achmea betrokken bij adviseurs. De CBD voorziet hen van veel informatie. Niet alleen over producten, maar ook over maatregelen om bijvoorbeeld verzuimkosten in de greep te houden. Het levert de adviseur bagage op waarmee hij bij zijn klant kan aankomen.
 
Relatiebeheerder René van Harrewijn-Korrûbel  van de Commerciële Binnendienst komt veel bij adviseurs over de vloer. Hij merkt dat ze een sparringpartner op prijs stellen. “De CBD vervult die rol. We zijn de link tussen adviseur en de kennis die binnen heel Achmea aanwezig is over Inkomen.”

Ook hulp bij ‘ondernemen’
De CBD behandelt alles wat het segment Inkomen ook maar enigszins raakt, “van collectieve en individuele verzekeringsproducten tot preventieprogramma’s om bijvoorbeeld ziekteverzuim tegen te gaan. Maar we wijzen adviseurs ook op Voorzie, als ze vragen hebben over het draaiende houden van hun onderneming. Want hoe je het ook wendt of keert: adviseurs moeten hun businessmodellen geschikt maken voor de toekomst. Dan kun je nog zoveel kennis hebben van ‘verzekeringen’, ondernemerschap vereist meer. Ook daarin wijzen we de weg.”

Goed beslagen ten ijs
Dat ondernemerschap laten de relatiebeheerders van de Commerciële Binnendienst zelf ook zien. Ze zijn vooral bezig met dienstverlening en niet met producten van de plank pakken. “We geven praktische adviezen en informatie, praten met adviseurs over wet- en regelgeving, discussiëren met hen over maatschappelijke trends en verwijzen bij specifieke vragen door naar een specialist. Dat doen we telefonisch, per mail of we gaan samen rond de tafel, heel persoonlijk. Het draagt er uiteindelijk toe bij dat die adviseur goed beslagen ten ijs komt bij zijn klant. Of dat nu een startende ZZP’er is die zijn arbeidsongeschiktheid moet regelen of een grote werkgever die twijfelt over zijn collectieve verzuimverzekering.”

‘Je moet je echt bewijzen’
Er bestaan veel parallellen tussen de Commerciële Binnendienst en het adviseurslegioen. “Wij verdiepen ons in de adviseurs zoals zij zich in hun klanten verdiepen. Als wij zien dat het verzuim bij een  eindklant opvallend stijgt, nemen we zelf contact op met de adviseur. Misschien dat een preventieprogramma of een aanpassing in het collectieve pakket het tij er keert. Met die kennis kan de adviseur proactief zijn klant benaderen. Dat is ook zijn toegevoegde waarde. In deze tijden moeten adviseurs zich echt bewijzen en kennis delen. Dat geldt voor hen en dat geldt voor ons.”

Over René van Harrewijn-Korrûbel

Volmachtspecialist Inkomen Avéro Achmea

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.