Marktmeter: ‘zorgverzekering is wel een degelijk adviesproduct’

01-10-2013
Waardering
Marktmeter: ‘zorgverzekering is wel een degelijk adviesproduct’

Een zorgverzekering is een echt adviesproduct. Althans, dat vindt 66 % van de 107 mensen die reageerden op de Marktmeter van september. Met de mogelijkheid die klanten hebben om een zorgverzekering te kiezen die écht bij hen past, hebben adviseurs de schone taak om hen daarin te begeleiden.

Klanten kunnen zelf bepalen welke soort basisverzekering en eventueel aanvullende verzekering(en) zij afsluiten. Daarbij hebben ze behoorlijk wat te kiezen. Het grote voordeel van het ‘zelf samenstellen’ is, dat ze hun pakket kunnen afstemmen op hun eigen (gezondheids)situatie.
 
Veel keuzes, helder advies
Volop individuele keuzes, maar ook volop aanbod in verschillende varianten, waarbij adviseurs de waarde van een goed, onafhankelijk advies direct kunnen aantonen. Ze wijzen klanten de weg in de voor veel particulieren complexe materie en kunnen vertellen wat verzekeraars precies aanbieden, wat er in het pakket zit en met welke zorgaanbieders die verzekeraars wel of geen contract hebben afgesloten.

Maatwerk is meer dan ooit van belang

Maatwerk, een leven lang
Waar de meerwaarde van een deskundig adviseur in zit, is de blik op de persoonlijke situatie. En precies daarin verschilt de adviseur sterk van de online verzekering-vergelijkers. Deze kunnen voor sommige mensen afdoende zijn, maar zijn dat lang niet altijd. Sterker nog, zorgverzekeringen zijn steeds moeilijker met elkaar te vergelijken door de zorgcontracten tussen verzekeraars en zorgverleners. Daarnaast veranderen de zorgbehoeften van mensen voortdurend en letten ze erg op de kosten. Maatwerk is dus meer dan ooit van belang.

De beste zorgverzekering
Een adviseur kan daarvoor zorgen, door zich eerst een beeld te vormen van de levensfase en leefsituatie van elke individuele klant. Zijn die in kaart gebracht, dan kunnen ze hen met behulp van een checklist onafhankelijk adviseren over een zorgverzekering, die het beste past bij de vraag en bij de portemonnee van elke individuele klant.


Komende maand hebben we weer een nieuwe marktmeter. Deze luidt: “De adviseur van de toekomst is specialist in risicomanagement: een risicoadviseur”. We zijn benieuwd hoe u hier tegenaan kijkt? Laat uw stem en mening weten via onze Marktmeter op de homepage.

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.