Top 3 ergernissen van adviseurs

Top 3 ergernissen van adviseurs

Tuurlijk, de klant is koning. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn van die momenten dat adviseurs zich ook wel eens kunnen ergeren aan hun klanten. Dit hebben we op een rij gezet. En een lijstje gemaakt met de top 3 ergernissen van adviseurs.

Prijs, interesse en kennis…
Met stip op 1 noemen adviseurs dat zij het jammer vinden wanneer klanten zich meer door de prijs laten leiden dan door de kwaliteit. Op de tweede plaats staat het gebrek aan de bereidheid van klanten om zich in een product te verdiepen. Tot slot op de derde plek wordt het gebrek aan kennis van de klant genoemd. Overigens zegt ook een deel van de adviseurs zich nooit te ergeren aan klanten.

Gelukkig is er in alle 3 de gevallen een mooie rol weggelegd voor de adviseur. Het is zijn toegevoegde waarde om juiste de kwaliteit duidelijk te maken, passend bij de behoefte van de klant. Bij een goed advies maakt dit dat de prijs gerechtvaardigd is en daarmee de prijsdiscussie eindig is. Door een goede voorlichting te geven, helpt de adviseur de klant in zijn keuze. Hiermee voorziet hij zijn klant van de juiste kennis.

Zijn de ergernissen voor u ook herkenbaar? Waarvan gaan bij u de haren omhoog staan?

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.