Jack Hommel: ‘Tempo maken in verbetering’

Jack Hommel: ‘Tempo maken in verbetering’

Aan het begin van 2015 concludeert Jack Hommel, directeur van Avéro Achmea, dat er kansen te over zijn voor adviseurs om klanten aan zich te binden. Reden: klanten zijn meer dan ooit op zoek naar nieuwe vormen van zekerheid en ondersteuning. Maar het vertrouwen blijft laag “en dus moeten we tempo maken in verbetering”. Dat zegt hij in de onlangs verschenen uitgave van InFinance.

Volgens Hommel ontwikkelen veel adviseurs al nieuwe producten en nieuwe vormen van dienstverlening om de kansen die zich voordoen, te verzilveren. Om het achterblijvende consumentenvertrouwen toe te laten nemen, richt Avéro Achmea haar pijlen onder meer op het verhogen van vakmanschap, zodat de waarde van advies nog scherper op het netvlies komt bij de klant.

‘Samen werken aan verbetering’
“Het aan de dag leggen van nog meer vakmanschap doen we samen met adviseurs”, aldus Hommel, “al spelen ook de overheid en de toezichthouder hierbij een belangrijke rol. We moeten het vooral met elkaar doen, want het tempo van verbetering kan beter en dat is nodig om dat vertrouwen terug te winnen.”

Hommel ziet de omwenteling in het denken over ‘zorg voor later’ als een uitgelezen kans om de waarde van advies te laten zien. “2015 is vooral in de zorg voor ouderen een fundamenteel jaar. Het gaat niet langer over ziektekosten alleen, maar ook over pensioen en over wonen. Hier vervult de adviseur de komende jaren een ongelofelijk belangrijke rol.”

Lees het volledige artikel in InFinance hier.

Over Jack Hommel

Directeur Zakelijk

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.