Intermediair is vooral een adviseur

Intermediair is vooral een adviseur

Intermediairs zijn van mening dat hun klanten hen vooral inschakelen vanwege het advies en het meedenken, zo blijkt uit een onderzoek van Infonavigator onder 300 intermediairs.

Ken uw klant
Kennis van de klant is essentieel om te voldoen aan de adviesrol die klanten belangrijk vinden. Klantkennis stelt intermediairs in staat om een passender advies te geven. Uit het onderzoek blijkt dat 64% van de intermediairs graag de (toekomst)wensen van hun klanten zou willen weten om een passend advies te geven. Slechts 34% van de ondervraagden kent deze wensen van hun klanten. 
 

Leg uw kennis over uw klant
De overgrote meerderheid van de intermediairs heeft een systeem waarbij ze de kennis van de klant vast kunnen leggen. Dat systeem wordt ook vaak gebruikt voor evenementen en/of marketingactiviteiten. Een kleine 30% heeft geen systeem of een systeem waar lastig mee te werken is. Opvallend detail is dat meer dan 20% van de intermediairs regelmatig social media inzet om zijn klantgegevens up-to-date te houden.
 

Proactief reageren
Tot slot geven intermediairs aan dat het persoonlijk kennen van hun klant ertoe bijdraagt dat ze vaker contact opnemen. Maar de klanten die het meeste aandacht krijgen, zijn met name de klanten die zelf actief meer contact zoeken, zo blijkt uit dit onderzoek. Intermediairs reageren dus veelal reactief terwijl 65% zegt proactief te zijn.

 

Hoe houdt u uw klantkennis op peil?

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.