‘Heb ik wel advies nodig?’

22-03-2013
Waardering
‘Heb ik wel advies nodig?’

Betalen voor adviezen zou bij menig zakelijke klant reacties kunnen oproepen als 'Heb ik eigenlijk wel advies nodig?' en 'Ik kan toch zeker zelf wel opzoeken wat ik nodig heb voor mijn bedrijf?'

Adviseur is dé expert
Uit onderzoek door IG&H en Metrixlab blijkt dat zakelijke klanten de expertise van adviseurs nog steeds op waarde weten te schatten. Zo klopt 74% van de zakelijke klanten aan bij een adviseur als ze een schadeverzekering nodig hebben, gevolgd door inkomensverzekeringen (43%), wagenparkverzekeringen (38%), pensioenverzekeringen (29%), collectieve verzekeringen (28%) en  bedrijfsfinanciering (23 %).

Onderwerpen van gesprek
De behoefte aan kennis en advies bij zakelijke klanten betreft vooral de schadeafhandeling. Het onderzoek laat zien dat de meest recente gesprekken tussen klant en adviseur in 34% van de gevallen over de afhandeling van schades ging. Verder vonden de zakelijke klanten probleemloos de weg naar de adviseurs voor het inwinnen van zakelijk advies (19%), het wijzigingen van een financieel product (15%), het afsluiten van een (nieuw) financieel product (14%) of een vraag over een financieel product (10%).

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.