Co-creatie als kans voor de toekomst

Co-creatie als kans voor de toekomst

Onderzoek toont aan dat klanten adviseurs beter waarderen dan banken en verzekeraars. Door de persoonlijke situatie van de klant te kennen, kunnen adviseurs makkelijker een klantrelatie aangaan. Adviseurs worden vervolgens positiever beoordeeld. Dit zijn uitkomsten van het Gfk onderzoek (AM Barometer november 2013).

42% van de respondenten geeft aan dat een intermediair de meeste waardevolle adviseur is. Hier is een stijging te zien in vergelijking met 2008 (van 35% naar 42%). 30-49 jarigen en hoog opgeleiden geven over het algemeen een hoge score aan de adviseur. 65-plussers en laag opgeleiden beoordelen de adviseur minder goed.

de huidige tijdsgeest schreeuwt om interactie en samenwerking met de klant

Bovenstaande uitkomsten bieden de gelegenheid om de relatie met de klant nog verder te verdiepen. Dit is immers een van de sterke punten van de onafhankelijk adviseur. Dit sluit geheel aan op een van de uitkomsten van het onderzoek van Volberda (Erasmus Universiteit Rotterdam, januari 2014).

Samen meer slagkracht
De samenwerking met klanten speelt meer en meer een rol, zo blijkt uit het onderzoek van Volberda. Samen met de klant oplossingen bedenken wordt ook wel co-creatie genoemd. Je inspireert elkaar, versterkt elkaar en komt tot maatwerk adviezen waarvoor de klant bereid is te betalen. Met name op het gebied van preventie en risicomanagement liggen volop kansen. De ondernemer wil immers verzekerd zijn van bedrijfscontinuïteit.

Geen ontkomen meer aan
Co- creatie biedt ook meer zekerheid dat het product of de dienst direct aansluit bij de behoefte van de klant en dat het daadwerkelijk afgenomen wordt. Er is geen ontkomen aan – de huidige tijdsgeest schreeuwt om interactie en samenwerking met de klant. Heeft u al ervaring met deze manier van werken?

 

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

1 Reactie
  • asSicxmsko | 17 april 2016 07:48
    http://metforminorderonline.se/ - metformin

Reageer ook op dit artikel

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.