Tweede prijs #Advieswaarde

17-03-2014
Waardering
Tweede prijs #Advieswaarde

Een halve dag sparren met Jelle Bartels van Next Step Factory. Dit was een van de prijzen die Bernd Slettenhaar (Avéro Achmea) ontving voor zijn winnende tweet in het kader van de actie #advieswaarde van het New Financial Forum. Deze prijs werd beschikbaar gesteld aan adviseur Ynte Kuindersma uit Joure.

 

Ik waardeerde het enorm dat ik bij de sessie mocht zijn. Mijn aanwezigheid leek misschien logisch vanwege het aanbieden ervan. Maar gezien de strategische inhoud vond ik dat nog niet zo vanzelfsprekend. In zo’n gesprek komen immers allerlei vertrouwelijke zaken op tafel. Niet iedere ondernemer is bereid om dat te delen met een accountmanager van een verzekeraar. Daar spreekt vertrouwen uit en dat spreekt mij aan.

Next Step Factory gaat uit van “verander niet, haal eruit wat erin zit”. Mede aan de hand van Business Model Canvas ging Jelle Bartels op zoek naar de toegevoegde waarde van Kuindersma. Het goede ondernemerschap van Ynte Kuindersma bleek uit het feit dat veel zaken al op een moderne, doordachte wijze zijn geregeld. Men is onder meer succesvol bezig met abonnementen en de kern, oftewel “de waarom-vraag”, is de basis onder hun belofte: “Aanwezig Waar Nodig”.

Ondanks dat één middag te kort is om alles helemaal uit te diepen, leverde het volgens Ynte Kuindersma genoeg waardevolle inzichten op. Voor mij was het mooi om te zien dat er hele duidelijke raakvlakken zijn met waar Avéro Achmea mee bezig is. Het onderstreepte voor mij de waarde van ons eigen programma Voorzie, dat adviseurs op een vergelijkbare wijze kan helpen. En het bevestigde nog maar eens dat wij met het ondersteunen van “De Waarde van Advies” aansluiten bij wat er leeft in de intermediaire wereld.

Prachtige timing (toeval?) was dat een dag eerder ons symposium De Waarde Van Advies II was gehouden, met als centraal thema Ondernemerschap. Het daar gepresenteerde boek van Henk Volberda en Kevin Heij, over het onderzoek van de Erasmus Universiteit, bood mij ook relevante input voor het gesprek. Één van de uitkomsten: “bedrijven die een financieel adviseur hebben, presteren beter” sloeg natuurlijk enorm goed aan!

Lees ook het artikel van VVP.

Op de foto (vlnr): Bernd Slettenhaar, Jelle Bartels en Ynte Kuindersma. Bernd Slettenhaar won 2 prijzen voor de actie #advieswaarde op New Financial Day van 29-10-2013. De  eerste prijs stelde hij beschikbaar aan HLS Pensioenconsultancy.

Over Bernd Slettenhaar

Accountmanager bij Avéro Achmea

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.