Onderzoeksresultaten

symposium benchmark en boek

In samenwerking met Prof.dr. Henk Volberda van de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft Avéro Achmea onderzoek naar ondernemerschap onder adviseurs en zakelijke klanten gedaan. Goed ondernemerschap leidt tot grotere advieswaarde. Met dit onderzoek willen we adviseurs ondersteunen en inspireren die waarde te vergroten. Concreet biedt het mooie handvatten voor het optimaliseren van hun ondernemerschap.

Vergelijken met collega ondernemers: de benchmarks
Er is gekeken hoe adviseurs scoren op een groot aantal variabelen zoals vakmanschap, cultuur, concurrentiekracht en innovatie. Zakelijke klanten (MKB+) beantwoordden vragen over adviseurs en kregen ook inzicht in hun eigen ondernemerschap. Op hoofdlijnen is een benchmarkrapport voor adviseurs en een benchmarkrapport voor MKB opgesteld.

Nieuwe inzichten om meer waarde voor klanten toe te voegen

Waardevolle inzichten
“De rapporten bieden aanknopingspunten voor adviseurs en klanten om het gesprek met elkaar aan te gaan. Voor beide groepen biedt het nieuwe inzichten om meer waarde voor klanten toe te voegen en de dienstverlening te verbeteren" zegt onze marktonderzoeker Christiaan Buitenhuis.
“De benchmarkrapporten geven op hoofdlijnen inzichten in de uitkomsten. Deze zijn verstuurd naar de deelnemers aan het onderzoek, zodat ze hun eigen scores kunnen vergelijken met ‘de markt’. Een compleet verslag met resultaten van het onderzoek en handvatten zijn verwerkt in een prettig leesbaar boek.”

Boek met resultaten en praktische handvatten
“Het nieuwe businessmodel in financieel advies; van provisie naar waardecreatie”. Dat is de titel van het boek. Tijdens ons symposium op 11 maart is het boek, dat prof.dr. Henk Volberda geschreven heeft aan de hand van de resultaten van het onderzoek, uitgereikt. Op een toegankelijke manier biedt het nieuwe inzichten en praktische handvatten voor financieel adviseurs. Om op die manier meer waarde toe te kunnen voegen voor hun klanten en duurzaam succesvol te kunnen zijn.

Bekijk de omslag van het boek, met 6 mooie aanbevelingen van Mathijs Bouman, Coen Mom (Meeùs), Willem Vreeswijk (VVP), Theo van Vugt (AM), Jacqueline Zuidweg en Willem Overbosch (De Zaak / MKB Servicedesk).

Het inmiddels populaire boek is via boekhandels, managementboek.nl en bol.com verkrijgbaar. Op managementboek.nl staat het boek al geruime tijd in de top 10! De eerste druk (1500 exemplaren) zijn verkocht, de tweede druk ligt nu in de winkels. Mooi om te zien dat veel vakgenoten het boek aan de hand gebruiken bij vergaderingen en presentaties.

 

 

Over Christiaan Buitenhuis

Senior Marktonderzoeker bij Achmea | Social Media Specialist bij Achmea | Freelance (sport)journalist

Delen:
Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.