Even chatten met Centraal Beheer

01-08-2017
Waardering

Wist je dat je ons niet alleen kunt bellen, Appen en WhatsAppen, maar dat we 24/7 ook via onze geautomatiseerde chat op onze website bereikbaar zijn? En dat naar volle tevredenheid van vele klanten die dit al hebben ontdekt?

Toepassingen van de chat
Sinds 2015 kan je met Centraal Beheer chatten via de geautomatiseerde chat. Als klant kun je online een conversatie aangaan met de geautomatiseerde chat om je schade te melden, je bankrekeningnummer te wijzigen, je verzekering op te zeggen of te wijzigen. Omdat de automatische chat nog niet alle klantvragen kan beantwoorden, hebben we in 2016 live chat toegevoegd. Heb je vragen over bijvoorbeeld lijfrente en sparen, dan kom je in veel gevallen direct bij de live chat uit. Op deze wijze beantwoorden we de klantvraag in het kanaal waar de klant voor kiest.

Even wat feitjes
De geautomatiseerde chat beantwoordde vorig jaar circa 250.000 klantvragen. Hierdoor heeft Centraal Beheer 40% minder klantvragen via e-mail ontvangen. De NPS van alle chat flows is gemiddeld +26.

We gaan verder
Binnenkort gaan we live chat toevoegen in de auto sales funnel, zodat we de klantvragen die de klant op dat moment heeft, kunnen beantwoorden. De klant kan vervolgens zelf verder met het online afsluiten van zijn autoverzekering. Op deze manier kan de klant blijven in het kanaal van zijn keuze. Ook gaan we de geautomatiseerde chat slimmer en persoonlijker maken en koppelen aan de gegevens van de klant, zodat we weten wie je bent en hoe je verzekerd bent.

Wil je meer weten over de geautomatiseerde chat? Neem gerust contact op met de product owner Annemiek Bakker.

Over Annemiek Bakker

Digital Change bij Centraal Beheer

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.