“Meer tijd voor klant dankzij digitale keuzes”

“Meer tijd voor klant dankzij digitale keuzes”

Advieskantoor Uiterwijk Winkel was niet tevreden over administratieve oplossingen die softwarehuizen te bieden hadden. Dus investeerde het zelf in een slim pakket. Gevolg: in plaats van wekenlange trajecten kunnen schades nu soms in een kwartier volledig afgehandeld worden.

Blijf je doen wat je altijd al hebt gedaan? Of zoek je manieren om je basisproces slimmer en efficiënter in te richten? Om meer tijd te besteden aan waar je ook echt waarde toevoegt: advies aan je klant geven?

Een eigen pakket voor basisprocessen
Uiterwijk Winkel Verzekeringen te Hoogeveen, een schadeverzekeringsadvieskantoor met specialisaties op Verzuim & Inkomen en Agrarisch, wilde vooruit. Maar vond dat er onvoldoende goede oplossingen voor handen waren. Dus besloot het zelf aan de slag te gaan met een digitaal pakket om basisprocessen volledig te automatiseren. Dat pakket werd Digitaal op Maat. Inmiddels gebruiken ruim 30 intermediair- en volmachtbedrijven dit pakket. Samen zorgen zij voor een continue stroom aan feedback die het pakket voortdurend slimmer maakt.
 


Erik van der Laan over succesvol digitaliseren als advieskantoor

 
Tijdbesparing in het proces levert tevreden klanten op
Directeur Erik van der Laan is de drijvende kracht achter Digitaal op Maat. “In alle opzichten heeft de keuze hiervoor ons voordelen opgeleverd. Onze schadebehandelaren besparen 30 procent op het hele schadebehandelproces. Dit levert tijd op voor direct klantcontact. En neem zoiets als de naverrekening: ik schat dat we hier inmiddels 40 procent tijd op besparen. En klanten ook! Klanten geven ook aan dat ze tevredener zijn geworden. Voor ons vertaalt zich dat direct in groei: groei in onze portefeuille, groei van ons bureau. Met de bestaande bezetting.”

Bekijk de video: welke keuzes maakte Uiterwijk Winkel? Wat zijn de geleerde lessen? Welke valkuilen ziet Erik van der Laan voor kantoren die meer willen investeren in digitalisering?

De Waarde van advies van Avéro Achmea staat dit jaar in het teken van digitalisering. Inmiddels is er ook een opleiding Digitale Transformatie voor adviseurs ontwikkeld in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit. Lees meer op Voorzie.nl.

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.