Hogere klanttevredenheid dankzij intelligente chatbots

Hogere klanttevredenheid dankzij intelligente chatbots

Digitalisering helpt verzekeringsadviseurs om hun klanten te helpen. Een goed voorbeeld is het gebruik van intelligente chatbots. Systeemspecialist Achmea IT Maurien Lukac vertelt over de mogelijkheden en voordelen van intelligente chatbots.

Intelligente chatbots kunnen een belangrijke rol spelen in de communicatie met klanten. Chatbots beschikken over menselijke eigenschappen zoals intelligentie, zelflerend vermogen en begrip van menselijke taal. Systeemspecialist Achmea IT Maurien Lukac vertelt over de ontwikkeling van de chatbot. “Een intelligente chatbot begrijpt veel. Vraag, context, emotie. Het is de bedoeling dat de chatbot bijna niet meer te onderscheiden is van de mens. Zover zijn we nog niet, maar het komt steeds dichter in de buurt.”

Hoge klanttevredenheid

Intelligente chatbots nemen volgens Lukac het routinematige werk over. “De mens houdt meer ruimte over voor de complexe zaken. Zaken die finesse en andere menselijke eigenschappen nodig hebben.” Welke voordelen bieden chatbots? Lukac: “Meer klanten kunnen bedienen, een hoge klanttevredenheid. Druk dat eens uit in geld. Stormschades binnen een dag helpen. Dat kon eerst niet. Een chatbot kan altijd binnen 30 seconden reageren en meerdere klanten tegelijk helpen. Dat kan een mens natuurlijk niet.

Video
Wilt u weten wat de derde digitaliseringstip is of hoe u het klantcontact kunt verdiepen? Bekijk dan de video waarin systeemspecialist Achmea IT Maurien Lukac uitlegt waarom intelligente chatbots zorgen voor een hogere klanttevredenheid.

 

Inmiddels is er ook een opleiding Digitale Transformatie voor adviseurs ontwikkeld in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit en ons programma Voorzie. Lees meer op Voorzie.nl

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.