"Uitgebreide inventarisatie, vertrouwen bieden en dag en nacht klaarstaan."

In de nacht van 9 op 10 oktober 2013 is het pand van stomerij en wasserij Moderna Textielservice in Gramsbergen door brand verwoest. Met een verzekerde schade van € 35 mln is het in het najaar van 2013 de grootste brand van Nederland. Verzekeringsadviseur van Moderna is André Beukelman.

Uitgebreide risico-inventarisatie, vastlegging en afstemming van preventie-eisen
André is al ruim 8 jaar vaste verzekeringsadviseur van Moderna. 8 jaar geleden, maar ook in de jaren daarna, heeft André alle risico’s van het bedrijf in kaart gebracht en vastgelegd. In verband met de omvang van het bedrijf heeft de gehele risico-inventarisatie in meerdere sessies plaatsgevonden. De inventarisatie heeft geresulteerd in een gebouwen- en inventarisverzekering op basis van vaste taxatie, zodat er met verzekeraars geen discussies ontstaan over de (dag)waarde per onderdeel. Voor de bedrijfsschade heeft André destijds twee jaar geadviseerd. Een royale periode, die ruimte biedt voor extra kosten in de aanvangsfase. Dat helpt om snel weer in bedrijf te zijn, wat voor elke ondernemer prioriteit heeft. Daarnaast is er een milieuschadeverzekering afgesloten. Samen met de verzekeraar zijn bovendien álle preventie-eisen afgestemd.

De klant vertrouwen bieden
Door het vertrouwen van de klant in André, heeft de klant het advies én alle preventiemaatregelen opgevolgd. Die goede samenwerking, en de uitgebreide inventarisatie en vastlegging, hebben ertoe geleid dat ’s ochtends na de brand voor iedereen direct duidelijk was wat verzekerd was. Alleen de oorzaak moest nog achterhaald worden om tot uitkering van het schadebedrag over te gaan. Hierdoor heeft Moderna exact één jaar na de brand de deuren van een hypermoderne wasserij in Hardenberg kunnen openen.

Dag en nacht klaarstaan voor de klant
Alle verzekeringsadviseurs moeten natuurlijk goed inventariseren, vastleggen en een goed advies geven. Wat André ‘Adviseur van het jaar’ maakt, is dat hij daarnaast dag en nacht klaarstaat voor zijn klanten. Toen hij in de nacht van de brand een telefoontje kreeg van Roel Stad, algemeen directeur van Moderna, is André direct naar het pand toe gereden. Samen met de directie heeft hij zelfs nog geprobeerd om de administratie te redden. Ook in de weken daarna was André elke dag in het tijdelijke coördinatiecentrum om vragen te beantwoorden en alle verzekeraars, experts en onderzoekers te begeleiden.

 

De jury over dit adviesverhaal: "Tijdens een crisis leer je je beste vrienden (adviseurs) kennen. Mede door de nauwe betrokkenheid van André Beukelman heeft het bedrijf haar deuren weer snel kunnen openen. Daarnaast spreekt het ons aan dat André direct in actie is gekomen en hij ook praktische hulp heeft geboden. Wat ons betreft een adviseur 2.0.”

Delen:
0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.