“Digitalisering maakt effectief klantcontact mogelijk”

“Digitalisering maakt effectief klantcontact mogelijk”

Dat digitalisering effect heeft op de groei van uw bedrijf is soms nog moeilijk door te vertalen. VKG kan daarbij helpen en ondersteunt bedrijven en adviseurs bij het efficiënt kunnen onderbrengen van verzekeringen. Commercieel directeur VKG Eric-Jan van den Berg bespreekt 3 tips hoe u als verzekeringsadviseur voordeel kunt halen uit digitalisering.

Het administreren van een polis neemt behoorlijk wat tijd in beslag. Als u dit slimmer inricht met behulp van de juiste programma’s, houdt u meer tijd over. Eric-Jan van den Berg, commercieel directeur bij financiële dienstverlener VKG: “We merken dat bedrijven die gebruik maken van de digitaliseringsmogelijkheden van VKG 40% van hun tijd minder met administratie bezig zijn, waardoor ze 80% van de tijd effectief kunnen besteden aan klantcontact.”

Echt luisteren naar de behoefte van de klant
Door processen beter in te richten, hoeft u minder uren te besteden aan administratie en ontstaat er meer ruimte voor echt relevant klantcontact. Eric-Jan legt in de video uit hoe u dat klantcontact tot een hoger niveau kunt brengen dan alleen het uitsturen van een generieke nieuwsbrief. Meer aandacht verbetert de relatie, waardoor de klant sneller geneigd zal zijn om u om advies te vragen. Effectief klantcontact levert een hogere polisdichtheid op. Door betere kennis van de klant bij de adviseur neemt de winstgevendheid toe. “Dat is win-win-win.”



Wilt u weten wat de 3e digitaliseringstip is of hoe u het klantcontact kunt verdiepen? Bekijk dan de video waarin VKG directeur commercie Eric-Jan van den Berg uitlegt waarom digitalisering zorgt voor winst op meerdere vlakken.

Een belangrijk thema van De Waarde van Advies van Avéro Achmea is digitalisering. Omdat we op dit vlak ook graag uw kennispartner willen zijn, is er een opleiding Digitale Transformatie voor adviseurs ontwikkeld in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit. Lees meer op Voorzie.nl.

Delen:

Vindt u dit artikel nuttig?

0 Reacties
Er zijn nog geen reacties.
Wees de eerste met een reactie.

  ?

Velden met een * zijn verplicht

Nieuws in uw mailbox

Elke maand meer over
De waarde van advies in uw mailbox.